Veelgestelde vragen
Vind hier veelgestelde vragen over de jeugdhulp in Oostzaan en Wormerland.
Zit je vraag er niet bij? Neem contact op met het Jeugdteam.
Vind hier veelgestelde vragen over de jeugdhulp in Oostzaan en Wormerland.
Zit je vraag er niet bij? Neem contact op met het Jeugdteam.
Als je een klacht hebt, kun je terecht bij de gemeentelijke klachtencoördinator of het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ).
Voor Wormerland kun je via het klachtenformulier de klacht doorgeven.
Voor Oostzaan kun je via het klachtenformulier de klacht doorgeven.
In eerste instantie kun je een second opinion aanvragen bij andere deskundige uit het Jeugdteam waar je in eerste instantie mee in gesprek was. Mocht je ook na een second opinion het idee hebben dat je het niet eens bent met de uitkomst en het advies van de deskundige, dan kun je er voor kiezen om alsnog een aanvraag te doen voor specialistische hulp. Je krijgt dan een afwijzing thuis gestuurd, waarmee je in bezwaar kunt gaan bij de gemeente.
Ja, dat kan. Als je het niet eens ben met de inhoud van het verslag of het gesprek dan kun je een second opinion aanvragen. Als voorwaarde geldt wel dat een second opinion wordt uitgevoerd door iemand met dezelfde deskundigheid als de deskundige die het eerste ondersteuningsplan met jou heeft opgesteld, of die het gesprek met jou heeft gevoerd.
Als jij je verhaal kwijt wilt over een bepaalde (negatieve) ervaring in de jeugdhulpverlening, dan kun je een gesprek aanvragen met een vertrouwenspersoon van het AKJ.
De gemeenten Oostzaan en Wormerland hanteren de volgende uitgangspunten als het gaat over privacy:
De deskundigen in het Jeugdteam zijn gebonden aan een convenant rond uitwisseling van persoonsgegevens. Dit voldoet aan de wettelijke eisen.
Hieronder vindt u informatie met meer uitleg over privacy.
Privacy gemeentelijke gegevensverwerking.
Privacy toestemming delen informatie met derden.